16/4 שוויץ

היום הדרמנו לשוויץ.
השוטר במעבר הגבול לא עצר אותנו בכלל, כך שעניין תעודת המעבר לא היווה בעיה כלל.

הגענו למפלי הריין Rheinfall מכיוון העיר שפהאוזן. מיד כשמגיעים רואים את העוצמה של המפלים. רוחבם 150 מטר וגובהם 23 מטרים. המראה ממש מרהיב. איתנו מגיעה קבוצת ילדי בית ספר ואנו אחריהם לוקחים את השיט של מסלול מספר 1, הסירה הצהובה שהביאה אותנו עד לסלע הגדול שבמרכז המפלים. התקרבנו למפלים השוצפים, הרגשנו היטב את עוצמתם של המפלים ואת רסס המים הקרים שנתזו עלינו.
שם טיפסנו במדרגות עם רבים אחרים לפסגת הסלע ממש בתוך המפלים. עוד קצת התרשמות מסביב למפלים והמשכנו לאגם קונסטנץ Constance.
עשינו פיקניק מאולתר באזור החניה והלכנו לאי הפרחים מיינאו Mainau דרך הגשר המחבר את האי ליבשה. בכניסה עצים לבושים בסוודרים צבעוניים, רעיון לפרויקט לסבתא מינה. האי הוא בעצם גן פרחים אחד גדול. כאן נהנינו מספר שעות, התחלנו באזור מתקני הילדים המיוחדים בנושאי קול ומים. אור חגגה שם. המשכנו לפינת החי.
שוטטנו בנינוחות ברחבי הגן המקסים, פסלי פרחים ענקיים בצורת בעלי חיים, מרבדי פרחים מדהימים, בעיקר צבעונים בכל מיני צבעים מרהיבים. עברנו ליד הארמון והיות שהדגל לא היה מונף שם, הבנו שמשפחת ברנדוט, שהם בעלי האי, לא נמצאים כדי לקבל את פנינו.
לסיום נכנסנו לחממת הפרפרים, אלפי פרפרים מרהיבים מתעופפים סביב. פרפרים עם צבעים מדהימים שהתיישבו על ידנו, פרפר שקוף ואפילו פרפר שממש נראה כעלה יבש שהתיישב על ידה של אור.
כבר ממש מאוחר ואנו מחליטים לוותר על שאר האתרים באזור ולחזור לצימר שלנו בטיטזה.